CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Моето кредо :

Обичам да обичам!

понеделник, 19 декември 2011 г.

Коледни меденки

17 декември,вечерта.Коледен банкет на фирмата!
18 декември,по обед.Планувано преди седмица правене на Коледните ни меденки!

Досещате се вече как съм се чувствала......
Добре,че беше голямото ми момиче,та меденки все пак има!
Тези Коледни меденки правим вече няколко години и те са неотменна част от нашата Коледна трапеза.Много от тях отиват като подарък на близки и приятели.Сестра ми ,например още пази миналогодишните,а племенникът ми си чака новите,защото майка му не му дава да пипа старите,а той толкова ги харесва!!!!Знам за колежки,които също използват нашите меденки за украса и си ги вадят всяка година с играчките.......
Обожавам това време на годината и това меденкоправене!
У дома мирише на мед,канела и карамфил.....мирише на Коледа!Момичетата ми са покрай мен и това вълшебно усешане не бих могла да сравня с каквато и да била емоция!!!!
Само дето без малко да се разминем с коледните меденки тази година......
Аз- банкетна от предната вечер.....
Меденките не щат да се отлепят от тавата.....
Добре,че моята спокойна Везничка приема нещата без излишни емоциии!
Първите две тави ще изядем натрошени,после им хванахме цаката!Не се беше случвало досега,ама винаги има първи път,нали?!
Послееее,после се появи друг проблем!
Може би знаете приказката за хитрата сврака- с двата крака!Е,докарахме я и до там!Лятото си бях взела повечко кристална захар и реших да си смеля от нея пудра захар ,за да не купувам.Да,ама не!Тази дейност извърши мъжът ми и когато нещата не се получиха,естествено -той беше виновен!!!!!Домашно смляната пудра захар се оказа доста по-едра от готовата и по никакъв начин не искаше да минава през спринцовките,които бяхме приготвили за сместта за украсата.Досега винаги го правехме с дървени шишчета,което е процес бавен и трудоемък.Е,наложи се отново да заложим на старата,изпитана традиция.
Няма да ви занимавам повече с подробности.Меденки все пак има!!!!
Малко снимки:




Детето за първи път пожела да меси.....Получи му се!



Добре,че имаше търпението да укрсява!Аз и малката липсваме на снимката....Аз - полегнала,тя - поизлязла.....


Резултата-две чинии с украсени меденки и една с натурални.



На всичкото отгоре трябваше да направя и няколко ( поне десет!!!! ) пликчета за благотворителен базар за училището на малката. Докато изгледах последния епизод на " Седем часа разлика"  успях да вържа и накъдря панделки на всичките повече от сто меденки!!!!


Благодаря ужасно много на моето момиче,че меденки все пак има и тази година!
Рецептата искате ли?
Коледни меденки
4 чаени чаши брашно
3 яйца
3 супени лъжици мед
1 чаена чаша захар
1/2 чаена чаша олио
1 чаена лъчжичка сода бикарбонат
1 супена лъжица канела
1 чаена лъжица смлян карамфил
Глазура:
Сокът на прясно изцеден 1/2 лимон
3 кафени чашки пудра захар
Содата се слага в меда и се разбива добре.При непрекъснато биене се добавят яйцата,захарта и останалите състваки.Накрая брашното.Омесва се средно твърдо тесто..Разточва се върху набрашнена маса с набрашнена точилка.Не много дебел лист.С формички се изрязват фигурки.Пече се десет минути на 180 градуса.Когато покафенеят се вадят и се оставят да се охладят.
Глазурата за украсяване се прави от лимона и пудрата захар като се разделя на части и се оцветява с боички за яйца.Рисува се по желание.
Да ви е сладко!

9 коментара:

Анонимен каза...

Празниците се усещат по подготовката, а Коледата е нещо неповторимо с тези аромати на канела, джинджифил и карамфилче. Помислих, че е моя снимка, понеже моят снощи ме увековечи и е почти същия силует и се стреснах. Моите са готови. Врътня си е, но е прекрасно нещо. При вас липсва помощника. А в глазурата аз слагам и белтък. Много добре сте се справили. Браво. Аз ги започнах когато ти писах да гледаш Властелинът на пръстените. И приключих много време след 7 часа разлика - туткава съм си.

Анонимен каза...

Преди да се забия в кухнята да добавя, че човечеца се е оказал необходимия грешник и ми стана жал за него, то си има приказка "На крива ракета, космоса виновен".Хи, хи . Глазурата се прави винаги с ПРЕСЯТА ПУДРА ЗАХАР, за да няма такива фалове, иначе си е мъка. Отивай да се извиняваш на момчето!!!!!

Даниела каза...

Следващият път сложи хартия за печене в тавата и няма да имаш никакъв проблем с ваденето на бисквитките.Чудесно изглеждат , поздравления!

Анонимен каза...

Venci mi s4upi snejniq 4ovek :(

Юлияна Неделчева каза...

Първо-помощника си беше налице-просто не го е хванал обектива!!
Второ-не си туткава-аз си имах и две джуджета!!
Трето-не му се извиних-не можах.....
Четвърто-ще знам за пресяването вече!
Даниела,правя ги вече седем-осем години и досега не съм имала нужда от хартия за печене....Най-вероятно и сладките усетиха ,че съм следбанкетна.....хи хи
Виленце,ще ти дам друг Снежко,маме!!!!

Анонимен каза...

И защо не се сети да погледнеш моя албум със сладки и да попиташ, но нали задачата е изпълнена - има краен резултат, много зарадвани хора, това е важно. И намери време да се извиниш на момчето - държа на това.
Но... простено ти е - щом си била следбанкетна!

Анонимен каза...

Не тъгувай, мило дете. Към тебе пътува друго снежно човече. Дано пресече безпроблемно Стара планина и Дунавската равнина без да го застигнат снежни бури, да не му търкулнат шапчицата!

Юлияна Неделчева каза...

Ти наистина прекаляваш мила моя......мноооого ме глезиш!Ще ми хареса и ще искам още!И все пак с нетърпение очаквам изненадката!
И къде,ако не е тайна се загуби пак????????

Юлияна Неделчева каза...

Аз да се отчета и тук-Снежко се е справил много добре с пресичането на Стара планина и вече е на адреса!!!!Детето каза,че ще си го пази.....

Публикуване на коментар