CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Моето кредо :

Обичам да обичам!

неделя, 10 април 2011 г.

Моите цветя

Е,дойде и този ден!Денят ,за който толкова отдвна говоря и ви обещавам!
А пък аз винаги изпълнявам обещанията си!
Днес ще ви разкажа за моите цветя.Дано имате търпение да четете,защото цветята ми са доста и историите,свързани с тях-също.
Наистина безкрайно обичам цветята,обожавам ги!Днес със съпруга ми ходихме на село и очите ми се изпълниха с хубости!Радва ме дори обикновеното глухарче,толкова чистота и красота има в него:


А колко невъобразимо нежен и прелестен е цветът на цъфнало дърво......


Не мога да подмина това,та то е самото съвършенство!
Ноооо,да се върнем на моите цветя.Ето това е моята гордост и радост:


Тази хубост е почти през цялото време пред очите ми и ми носи толкова душевен комфорт,колкото мнооооого други неща заедно не биха успели!
Почти всичките ми цветя са гледани с години у дома.Например голямата Аглоанема Рибелини(цветето с големите широки листа в зелената саксия) я гледам от две листенца от 2006 година.Няколко месеца,почти година съвсем не искаше да расте,но после подлудя!Вече два пъти и сменям саксията.А с колко издънки ме дари дори не мога да си спомня!!!!Раздала съм от нея на много приятели и всички дечица се захванха!Аз я имам от бившия съпруг на моя приятелка-у тях той се занимаваше с цветята!
Пъстрия бенджамин имам от 2004 година.Не е нарастнал кой знае колко,но пък винаги си е така свеж и много ме радва.
Интересна е историята на другата Аглоанема на цветарника(цветето в центъра с пъстрите листа).Откраднах си едно стръкче с две листенца от НДК.Бях там на изложение(от бившата ми фирма) и не можах да устоя на изкушението да имам от това прекрасно цвете.За моя голяма радост то се хвана и вече 6 години ми пълни душата като го погледна.Не знам колко хора могат да се похвалят със сестрички от него,но със сигурност са мноооого!
Ветерана на снимката е Сингониума(цветето най-горе)!Имам го от миналия век-от 1998 година!Една приятелка ми даде също стръкче като тогава беше мини Сингонуим.Един такъв с малки,дребнички листенца.За всичките тези години е многократно подновяван и пресаждан и раздаван.
Също много мил спомен е и Драцена компакта-цветето най-вдясно.Подарък ми е от бившите колежки от ателието,в което доскоро работех.Всички те вече са пръснати,но цветето ми няпомня за тях.Беше толкова мъничко 1999 година,от най-младите екзмпляри.а сега заплашва да стигне тавана.Преди две години дори си пусна издънки и сега те вече надминават по размер онова растение,което някога ми беше подарено.
Над нея е една малка папрат,която моята голяма дъщеря,знаейки и уважавайки моята страст към цветята миналата година ми подари.Тя също беше мини-папрат,но толкова порастна че вече с гордост може да носи името-просто папрат!
На снимата има още една папрат дадена ми от колежка преди няколко години.Малко бавничко расте,ноооо-аз не и се давам!
Най-долу са малкото ми кротонче(подарено ми от колежка за миналия ми рожден ден) и филодендрона,който ми беше изпратен като стръкче от три листенца чак от Любимец(благодаря ти Веси!).Той расте много бързичко и ме радва!
Цветарникът пък направи моят съпруг!Изработен е от корени,намерени по брега на Дунава.Обелени,сглобени,лакирани и се получи ето тази красота:


Уникален е ,нали?!!!
Отиваме нататъка-още едно цветно кътче от моят дом:


Три вида алое си съжителстват в червената саксийка дори не помня откога...А наперената красавица е Нолината ми!Купихме я със съпруга ми през 2008 година,когато се върна от първото си странство(нали знаете как нашата родина -мащеха прогонва хората си да търсят препитание в чужбина!!!!) за спомен,заедно с ето този красавец Бенджамин:


Ето и другите цветя на тази снимка:





Отново Аглоанема,изпратена ми от Тони ,от София,преди две години.Аглоанемата ,както сте забелязали е любимото ми стайно цвете(не че не съм луда по всички други де....!!!!) и расте много добре у дома!
Зад нея се вижда още един Бенджамин,купен миналото лято (само за пет лева!) след поредното завръщане на съпруга ми от гурбет.Обичам да си купувам цвете в такива моменти-да отпразнувам събитието!
Това тук е една драцена( и тях много ги обичам!),която бъдешият ми зет(надявам се!!!) ми подари за бабинден преди две години:


Расте и хубавее!
На следващата снимка са един Пахиподиум(или още надагаскарска палма!),която си купих от едно изложение "Флора" в НДК (пак бях командирована) само за три лева преди три години!Естествено и видът му беше като цената му-мижав!Обаче у дома се съвзе и стана мноооого хубав!


Тук има и още  една Аглоанема(четвърти вид!) изпратена ми от Петето от Казанлък(благодаря ти Пете!) и една пеперомия ,подарена ми отново от голямата ми дъщеричка преди година и половина.
Ако се чудите откъде помня всички години за цветенцата си,повече не се чудете-имам си дневник на цветята!Кога са захванати или купени,най-важни изисквания при отглеждането,пресаждане и други разни подробности.
Да не би да ви стана досадно вече?!
Е ,спирам за днес!Има още за показване и разказване,но ще има и втора серия-кактуси и сукуленти.Любовта ми към тях се появи благодарение на един прекрасен човек,който за съжаление вече не е между нас(почивай в мир Иванов!),но остави дълбока следа у мен и тази обич към бодливковците!
Нека не звършвам тъжно моят разказ за красотата около нас...ето още една красотичка от днешната ми разходка на село:


Игликата,окъпана от току що превалялия пролетен дъждец топлите лъчи на априлското слънце-прелест,нали?!Толкова мъничка,а толкова мноооого наслада може да ти донесе!
Пожелавам ви един красив,незабравим ,изпълнен с положителни емоции ден!
И се огледайте-красотата е навсякъде около нас,само ни трябват очи да я видим и душа да я усетим!

0 коментара:

Публикуване на коментар