CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Моето кредо :

Обичам да обичам!

понеделник, 23 март 2015 г.

Как да ушием бие / кант на куилт

Добро утро в понеделник !
Нов ден , нова седмица , нови мечти , нови сбъдвания ...
И , нещо новичко от мен :)))
Тези , които са ме чели редовно знаят колко ме е яд , че на български има много малко уроци за каквото и да било ! Потърсиш нещо в Гугъл , а то само на чужди езици ти излиза . И когато , като мен си скаран с езиците си е доста трудничко . Добре поне , че с руския се оправям почти перфектно :)))
Последните дни ми се наложи да ушия доста подложки и няколко тишлайфера / със слънчогледи / . Като такива те трябваше да са куилтвани ( знаете , че не харесвам много тази дума , но тя напоследък е общоприетата . За мен процеса си е наичване ) за да не са издути от средния слой вата и да може на тях лесно да се поставя каквото и да било и то да не се клати .
Когато едно нещо е куилтвано и то доста гъсто то не може да бъде направено без бие .
За да затвориш / завършиш едно изделия от този тип вариантите са два - или да го ушиеш - горен и долен слой плат лице с лице и под тях вата , тегелираш като оставяш отвор за обръщане , който после зашиваш на ръка . Или да се сложат долен слой плат , вата и накрая горен слой плат с лицето към теб . Куилтваш ( нещо , което се прави със специално краче на машината ) и тогава идва ред на бието за да се завърши изделието .
Когато искаме куилта ни да стане по - тънък за предпочитане е вторият начин .
Та , при последното ми шиене на подложки и тишлайфери си направих труда да снимам стъпка по стъпка моят начин на поставяне на бието . Помислих , че трудно ще обясня с думи затова направих повече снимки :


И така - ще кажа все пак и няколко думи :))) Ако шиете нещата си с резерва едно краче ( или казано по друг начин водите се по ширината на крачето на машината ) ширината на бието е достатъчна да е 6 см . Прегъвате на две отрязаната 6 - ова лента и изглаждате добре с ютията .
Малко по натам има снимка как точно започва поставянето . Тук обаче се занимавам с това как да направим ъгълчето на куилта .


Аз лично започвам поставянето на бието някъде от средата на едната страна на " нещото " Зашивам го от опаковата страна както съм показала на снимките . Когато стигнем до ръбчето прекъсваме шиенето .


Завъртаме " нещото " и лентата се обръща първо нагоре / показано на снимката / и после надолу .




Когато получим този вариант от снимката продължаваме с тегелирането до следващото ъгълче и процедираме по същия начин със всеки следващ ъгъл .






Тези две снимки показват началото и края  на поставянето на бието .  Преди да започнем да поставяме бието сме прегънали отворената лента под прав ъгъл . Изглаждаме с ютия и след това изрязваме ъгълчето на плата за да не става натрупване . Прегъваме отново на две и се получава варианта от снимката .



Това вече е края на поставянето на бието . Има и още един вариант , но той е свързан с много изчисления и аз за себе си реших , че това е моят вариант .




Когато бието е изцяло зашито  от опаковата страна обръщаме " нещото " вече с лицето към нас и започваме затварянето на бието .


 Изрязваме ъгълчето на култа за да се получи хубаво оформено ъгълче на бието и да няма голямо натрупване на плат .


Ъгълчето правим по начина , показан на снимките .




Така поставено бието оформя красив ъгъл на куилта .


Опаковата страна също се получава много добре така .





Надявам се да съм била достатъчно ясна и полезна . Приятно шиене !
И не забравяйте , че във Фантазия сбъдваме фантазии !
Хубав ден от мен !

5 коментара:

Deni каза...

Благодаря за урочето, беше ми полезно.

камелияк кочева каза...

Юле ,чудесно обяснено и онагледено !Благодаря !

Юлияна Неделчева каза...

Радвам се , че съм била полезна :))))

Анонимен каза...

Много полезен урок, безкрайни благодарности!

Unknown каза...

И все още е полезна тази статия! Много, много, ама МНОГО благодаря!

Публикуване на коментар