CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Моето кредо :

Обичам да обичам!

петък, 18 април 2014 г.

Моите шарени яйчица

Добро утро и спокоен ден на Разпети Петък !
А аз и тази година спазих традицията си на Велики четвъртък да боядисам яйчицата  !
Упс , тази година не са боядисани :))) Само нашарени . И то много ! Затова пък станаха повече от весели - направо ти говорят ( отново самохвалство в действие :))) ) !
Подготовката за празника в  магазинчето  започнах още през февруари . Цели два месеца преди Великден ! Който ме познава , знае че ужасно обичам да правя Великденски щуротийки . Толкова е зареждащо ! Всички декорации , които направих до тук за празника можете да видите в ето  този албум  на страничката на Фантазия във Фейсбук .
Приключих с това . Поне за тази година . Живот и здраве да е - догодина с нови идеи и , надявам се още повече реализация :)))
А сега за моите домашни яйчица за този светъл ден . Не помня дали съм ви разказвала ( май съм :))) ) , как всяка година когато бях дете майка ми боядисваше първото яйце в червено и с него ни натриваше личицата - да сме здрави и червени , румени засмени като Великденското първо червено яйце . А всяка сутрин на празника ни събуждаше с думите : " Я да видим , Дядо Велиден дали е оставил нещо под възглавничките ви ? " И всяка година там имаше по едно червено яйце , което тя беше сложила докато спим . Когато попораснах я усещах , че го прави , но традицията продължаваше да се спазва . Правех го и аз с моите две дъщери докато си бяха и двете у дома . Сега голямото ми момиче вече не живее у нас , но аз продължавам да слагам яйце на малката . Надявам се един ден да го правя и за внуците си !
Пак се отвлякох ! Присъщо ми е :)))
И така - за тазгодишните Великденски яйца ... Не са боядисани , а нашарени . Не знам дали сте виждали , но в интернет се появиха много публикации за шарене на яйца с различни техники .
Тази , която много хареса на мен и на децата беше техниката с декупаж .
Голямата ми щерка рече и отсече - Тази година яйчицата ще са такива !
И да , стават наистина прекрасни . Прави се по същия начин както и натуралния декупаж . Нужни са ви бели яйца . Аз си купих моите в магазин от голяма търговска верига . И ако не знаете , да ви кажа - белите кокошки снасят бели яйца !
Освен сварените като за Великден яйца ( малко по - твърди ) са ви нужни и салфетки с някакви весели и по възможност колкото се може по - дребни картинки . Изрязвате картинката , отделяте само най - горния слой на салфетката и залепяте върху яйцето с помощта на плоска четка и разбит белтък . В никакъв случай не можете да използвате лепило ако искате яйцата ви да стават за ядене ! За да не ви се развалят картинките докато са още мокри е хубаво да направите първо едната страна на яйцето и след като е съвсем сухо да преминете към другата . Моето нетърпение все пак ме накара да измисля и още нещо - просто използвах сещоар ! Няма никакъв проблем при сушенето с него , не се повреждат картинките , пък и става за секунди .
И така , вчерашното правене / шарене на Великденски яйчица беше голяма забава ! Хубавото на този метод , че можете спокойно да включите в процеса и по - малки дечица без да рискувате да има боя и по стените :))))












Все пак , за утрешния ден ( Велика събота ) съм си приготвила няколко яйчица и за боядисване - червено  яйце трябва да  има !
Светли да са дните на всички ни !

0 коментара:

Публикуване на коментар